Friday, June 15, 2012

Sultan? Apakah?

lekluhhh!! esok takda kelas la. watlek je ah.. HAHAHAK

fuhhhh!!! penat tapi puas hati. apa yang puas hati?
artwork work in progress sangat bejalan dengan lancar. artwork tak artwork lah, tapi rasa macam puas hati pulak. tak sangka bole buat sampai camtu. nampak komersial. HAAHAHA
nanti aku ceritalah pasal apa. tapi meh aku tunjuk sikit preview nye. HEEEE!!
wa cakap lu orang, benda ni memang exclusive gile babeng tahu. siapa usha blog aku jer boleh tengok. lagi pun tak on9 FB dah 6 hari. aku taktaw la sampai bila. Sampai Ok kot. HAHAHAK! tapi ni teaser sikit aku tunjuk. Part 1 dah selesai, maybe akan ada Part-Part lain akan menyusul. tengok la camne. :D


............................


sekarang ni perut aku lapaq dah ni. aku makan mee goreng ayam mamak petang tadi. ingat bole la tahan tapi macam tak kesampaian jer. lepas mandi tadi sampai sekarang aku duduk depan pc jer. mata ni dah naik kelam kelabu tahu. kalau ada speck kan best. pasal mata kelabu ni memang dah lama dah. ye la aku ni manjang duduk depan pc jer, komfem mata rosak balik. haaiihh. ada duit aku buat nanti, sekarang ni aku memang takda duit. kalau ada duit pun tak pernah nak ingat buat speck. cisshh

haaa!! tadi aku tengok la berita tv3. kebetulan turun nak carik air, tertengok la berita tu.

"sultan johor murka kepada nizar.."
hurmm tak habis2 la isu ni. defak tahu.

pastu dengar dia cakap. lebih kurang camni lah.

" kepada pemimpin yang tersebut, tidak perlu lah mencari kudis orang lain. diri sendiri itu perlu jaga. kan lebih baik kalau kita diam daripada bersuara...." (lebih kurang camtu lah)

fuuuu!! apakah??
mula2 aku macam nak tergelak la dengar dia cakap camtu. lagi pun aku gelak2 sebab si karim tu orang johor. kalau dia takda, dah lama aku baling cerek dekat tv tu. apa punya statement lah. BONGKAK!!

dia ni reti faham bahasa tak? dia ada baca ker tweeter si nizar tu?
ceritanya macam ni lah. pasal no plat WWW1 harga sampai RM500000!!. sultan johor beli. laaaaa!!!! siapa tak kenal memang bangang lah. Sultan mana yang popular dengan koleksi kereta mewahnya? yang pakai buggati verron tu. ehhh, bukan terkenal dengan koleksi kereta tempatan okay. takda dia nak kumpul proton saga 1st edition sampai sekarang ni. komfem2 la kereta2 mewah. hadooii!
Kalau no plat pun sampai RM500000 dia mampu beli. berapa pulak dia mampu beli keretanya. FIKIR!!!

Dia sultan. Dia memang kaya dari dulu lagi. Keturunan raja2 ni tak pernah lagi aku dengar susah hidup makan beras cap rambutan dan minum air masak pakai cerek. Tapi aku rasa ada kot Raja yang pernah buat camtu, nak tahu siapa? RAJAGOBAL coach malaysia tu. AHHAHAHA

Persoalannya sekarang bukan pasal duit dia or duit rakyat or duit atok abah dia. Isu sekarangnya, Isu Pembaziran oleh Ketua Negara, Ketua Agama dan Ketua Bangsa. itu jer. tergamak dia boleh belanja camtu, sedangkan ramai lagi rakyat susah dan sakit. Kalau Doktor Rozmy or Datuk K beli aku tak kesah lah. memang dia takda kaitan dengan kita. Tapi Raja kita buat camtu.

Mana keperihatinan hati itu?
Hati perut?
Moral berbelanja?
Mana simbol pembela agama?
Mana simbol pembela bangsa?
Mana simbol pembela negara?

MANA!!!!

kalau macam ni la perangai sikap kau. apa guna kau duduk di atas sana??

Satu jer aku boleh cakap terutama dekat orang melayu ni, FIKIR!!!!
Ini bukan zaman hang tuah berlawan keris. Ini zaman akhir zaman, jadi FIKIR!!!

Korang nak tahu tak PATIK tu apa maksudnya?????
sebabkan aku membaca, aku tahu lah. HAHAHHA
Nanti aku cerita.

P/S: eh! ada orang tegur Ym aku lah...haaaa

No comments:

Post a Comment