Sunday, February 28, 2010

Erm..

aku kene kuat..
kene kuat buat life baru.. walaupon aku kene buat sorang2..tapi aku kne jugak kuat..

sometimes, i feel DEAD is the best action to me..
i cant stand it anymore..

satu hari nanti, korang akan tau jugak ape yg aku hadapi selame nie..
korang tak pernah rase..
buat mase sekarang nie, aku xkn bg taw lagi..tp oneday korang akan taw same ade aku yg bagitaw ataupun korang dapat tau bile dah TERJADI

doa kan aku selamat...

Saturday, February 27, 2010

Finally I realise that MY LIFE so important


dah lame aku tak update blog nie..
dok kt ipoh susah nk meng online kn diri nie..
tak de kudrat nk pegi ke cc.. peruntukan uwang pon kurang..
xpe2..trime seada nye keadaan nie..

semenjak due menjak nie..mcm2 dah belaku..
dan sebab mcm2 nie la,
aku dah mule sedar..mcm org2 slalu ckp.. baru tersedar dari mimpi yg panjang..
pada mule nye aku igt dah BERHENTI SEKETIKA ujian yang berat aku terime dari ALLAH..
tp..
BENAR!!! aku sedar firman2 Allah dalam kitabnya.. bila aku bace tafsir al-quran lepas smyg..
BENAR!!! itu lah PETUNJUK ALLAH.. walaupun aku tak la setiap waktu bace al-quran..tak la baik sgt.. tp setiap kali aku bace..hati aku mcm tersentuh dan sedih..sbb setiap ayat2 tu betul2 buat aku terase.. ia seolah-olah memerli aku..dan terus buat aku sedar..dan terus sedar..

Firman Allah kt bawah nie..betol2 buat aku sedar..

Sesungguhnya kami akan memberikan ujian kepada kamu dengan ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, kematian dan kekurangan buah-buahan, sampaikanlah berita gembira bagi orang-orang bersabar.(iaitu) orang-orang yang ditimpa musibah (kesusahan) mereka mengucapkan, sesungguhnya kami dari Allah, dan kepada-Nyalah kami akan kembali. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan tahmat dari Tuhan mereka dan mereka jua orang-orang yang diberi petunjuk.
.

(Al-Baqarah 2 : 155-157)

Dulu, aku selalu sgt mengeluh dengan keadaan.. makin Allah uji aku..makin tu la aku jd lemah,marah dan hilang kewarasan akal matang aku nie..

dalam hati aku,selalu timbul persoalan dan keluhan mcm kt bawah nie..

kenape kau uji aku jer ALLAH???
asek2 aku jer kene???
aku tgok orang laen tu jaoh dari kau, tp kau still tak uji dorang..sekurang-kurangnya aku nie igt la jugak kt kau..kenape aku jugak yg kene??
aku nie buat baek kt orang, tp byk jer cobaan yg dtg.. orang laen kejam, tp still happy??

astarfiruaallah!!!!
betape jahil nyer pemikiran aku time tu..astarfiruaallah!!!!
aku malu!! aku rase besalah!!!
tak patot aku berpikiran cmtu..mcm kafir laknat!!

tp aku bersyukur sekarang, sbb Allah dah bagi petunjuk yg jelas dalam ayat tu.. Allah suro kite berdoa kt die kalau kite kene uji..doa la kt die..mintak petunjuk..

"Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadah dan berdoa kepada-Ku, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina"

Allah dah JANJI!!! itu janji2 ALLAH yang aku terime.. sbb hanye janji2 ALLAH jer kite patot PERCAYE..
if, aku tak dapat kt dunie nie, aku akan tuntut kt akhirat nanti.. sbb aku percaye ALLAH

becakap pasal janji nie..aku sedar dah!!
mulai sekarang..aku takkan percaye dengan kata-kata or janji-janji dari manusie kt lua sane..
sbb sesetengah manusia kt lua sane tu hanye pandai berjanji manis.. hipokrit..kejam
its all FAKE!!
tp,
semue tu aku boleh pertimbangkan lagi sbb aku ada akal mcm mana nk hadapi..
tak semue orang cmtu erkk.. sesetengah sahaja..heheheh

Andai kata itu lah takdir aku...aku redha..aku terime..tak semue org takdir nyer same..

andai kata aku ada buat kesalahan kt korang2 sume..
aku mintak ampun dari aku hidop dan aku mati..
aku taw aku byk sgt2 buat ksalahan kt dunie nie..lgi2 ngan ALLAH..
dengan kawan2 aku..
dengan cekgu2 aku..
dengan family aku..
dengan kau...
dengan kau..
dengan kau..
dengan kau..
aku mohon maaf..

hati aku nie sentiase terbuke nk maafkn org laen, wlaupun aku nie pendendam, tp dendam tu hanye terkubur dalam hati aku..sekejap jer..
xde niat nk balas dendam balek..

sedang kan NABI pon maafkn umat nyer..apatah lagi manusia sesame manusia..

aku doa kt ALLAH supaya kekalkn lah iman aku nie.. kuat kn lah aku nie.. aku nie lemah org nyer..

AKU CINTA APA YANG AKU CINTA
AKU MAHU APA YANG AKU MAHU

AKU TUNGGU JANJI-JANJI MU




askum

mesyuarat tingkap : aku nie bajet baek lak..hahahah.. tibe2 rase mcm nk jd TABLIGH..sies tak tipu

Sunday, February 21, 2010

Malang tak ber bau

tp malang nie boleh DETECT..
hhaahah
minggu lepas..hari rabu..lepas aku kawad kt padang..ini POLIBRIGED la nie..aku tak hinggin nk berkawad2 nie..

time nk balek..aku n kawan aku din..di tegor oleh seorang lelaki..
dari jaoh mcm MALEK NOR.. dtg dpn2 agak besar gak la lengan die...hahahah
die kate rambot aku pnjang..perrhhh..mana ada pnjang..panjang sket jer..

die rampas kt matrik aku...tp kt matrik aku kt sementare..
kertas manilakat jer..hahahahah
din punyer kt ori..hahaha
die kate dah gunting rambot dtg office die..
kalo tak datang die potong kad tu..hahahah

Saturday, February 13, 2010

Lie to you with style..

video
hahahha
weh korang..
senanye aku dah ade kt kajang la..
sajer la tak nk bg taw korang
aritu jmaat aku dah balek dah..
hahahahahah

Tuesday, February 9, 2010

I Am Who I Am


Ni la Syamsul Anwar..hahaha
nie gamba paling latest aku bg..time ni dlm kelas..
mcm mana nk berjaye, dlm kelas tangkap2 gamba...
hahahahah



It's just the beginning, it's not the end


ish2..

rindu la shial..aku tak boleh tahan..
rindu die punyer suare..
die punyer mate hantu..
rindu nk tumbuk bahu die..
rindu nk COCOK n GELETEK perut die..
rindu nk jemput die kt depan umah die..
rindu nk hantar die balek rumah or hostel die..
rindu nk g sungai..
rindu nak naek moto same2..
rindu nk makan same2..
rindu nk tengok wayang same2..
rindu sms die..
rindu suare die dalam henset die..
rindu nk jumpe die..
rindu nk cakap ngan die..
rindu nk pegang tangan die..

tp...
aku takot nk mule kan..aku xtaw camne nk buat..
ya allah bagi la aku petunjuk..tolon

Monday, February 1, 2010

Berlalu sudah seminggu di IPOH



haiihh..
genap dah seminggu aku dok kt ipoh ni..
seminggu tu..lame giler vavi..aku bangge!!!

hahhahahak!!

baru dpt rase hidup BELIKARI..
hari2 makan nasik mamak..
nasi kosong+kuah kari+ayam goreng
jari-jemari aku dah naek bau kari dah...
kalo tak basoh tgn lgsong, mmg nampak mcm pakai INAI..sies tak tipu..

ape yang aku dapat rase minggu nie adelah SUNYI SEPI..
aku ngaku aku tak jumpe lagi KAWAN yg benar2 boleh masok ngan aku..masih ter carik2 dan menunggu-nunggu...
hidup aku jdi lonely..tiade orang laen, aku jer..aku jer..sane aku..sini aku..situ aku..hurrmmm..
pegi beli makan sorang2...pegi kedai sorang2..pegi kelas sorang2..pegi parking moto sorang2..makan sorang2..
minum sorang2..mandi sorang2..tengok tv sorang2..dok bilik sorang2..dengar lagu sorang2..tengok muvee sorang2..
gelak sorang2..nanges pon sorang2..kadang2 cakap pon sorang2..
tak ker nk jd org giler cmtu..
aku pon tak paham la..i need partner or "friend".. i cant stand it alone..i need some fuckin support!!!!!

kenape nasib aku begini rupa nya!!!
acecececece..berdrama pulak nua hensem nie..

abang aku nie rupenyer CARING jugak kt aku..
aritu die msg aku,
"bro lu wat pa?"

hahahah

slalu jugak la aku msg same die..

pagi ahad semalam aku pergi tempat tinggal die kt MAKTAB PERGURUAN IPOH tu..
aku pergi sane senanye nk amek CEREK AIR dan sedut MUVEE2 baru..kt pc aku nie sume cite aku dah tengok 2-3 dah..
lagi2 cite STEPHEN CHOW..dah naek hafal skrip die..

pegi sane dgn selambe masok asrama die..masok lepak kt situ..tgok muvee same2.. aku dengki tgok abg aku..mmber2 banyak jer..gelak2..ishh..best jer..mane tak nyer abg aku suke dok IPOH..mmber byk..
lepak2..makan same2..of coz NASIK MAMAK..
lepas mkn..balek umah aku..bwak CEREK skali..

korang nk taw ape aku buat slame dok uma aku..
haaa!! nie la die..
tak de keje name nyer..aku VECTOR gamba aku yg hensem lagi cute nie..2 hari aku buat..sambung2 la..
idea duduk dlam bilik nie mencurah2.. lirik2 lagu senang tercetus..


ok tak aku buat??

kalow tak ok ape aku kesah..?? mak korang penat ker?? duit bapak kau habis ker??

papehal, aku kne tabah la nk hidup cmni..kejap jer nie..dah dapat kawan, ok la..
korang doa2 kan la aku dapat kwan yg PALING SESUAI ngan aku..tak kesah la LELAKI atau PEREMPUAN..hahaha

ok la..gua stop kt cni..

i miss you all alot like LOT HOUSE..hahah
especially the PERSON that made my life so meaningful..i hope one day she will know how i love her so much..
think it my dear..

-nua-