Wednesday, June 1, 2011

Hey JUNE, dont make it sad

thing kidong...thing kidong...thing kidong...
Tahun 2011 sudah pun sampai di pertengahannya.
Tak percaya sangat deras masa memecut kehadapan seperti derasnya air paip di jamban rumah sewa aku.
Bukan tahun saja sudah di pertengahannya, malas semester pendek yang aku duduki pun sudah sampai di pertengahannya..YESSS!!
Mungkin tidak lama lagi berakhir musim kebosanan hidup bersendirian yang aku alami sejak aku gagal dalam merancang suatu elemen hidup yang pasti akan semua manusia lalui, CINTA.
Persoalannya bukan aku akan mendapat cinta baru, tapi aku akan memulakan hidup yang baru dengan meletakan sesuatu yang baru untuk aku kecapi untuk masa akan datang yang tiada siapa dapat tahu akan apa yang berlaku.

Aku perlukan sesuatu 

1. Matlamat yang baru
2. Iman yang baru
3. Batu loncatan yang baru bukan batu api
4. Impian yang lama tapi cara yang baru

Semua ni akan aku cuba semungkin mana untuk aku dapat.

Sudah lah, ini SEMUA MEMANG SALAH AKU. Aku yang gagal..MAAF TUHAN...
Mungkin kebosanan yang kau berikan ini adalah satu rahmat bagi aku. Selama aku hidup dalam perimeter SUNYI dan BOSAN, banyak benda yang aku dapat belajar tentang kehidupan di dunia ini.
Walau bagaimana ujian yang kau beri, akan aku tetap cuba terima sebab aku tahu, KAU LAGI TAHU PASAL AKU bukan mereka yang diluar sana.
KAU LAGI TAHU bagaimana aku dapat menempuh ujian2 kau.

Kadang kala rasa berdosa dan hina bila memikirkan tentang apa yang aku cakap selama ini. Merungut tentang apa yang telah kau uji. Semuanya serba tidak kena. Semuanya seperti salah kamu.
Rupanya aku silap. Silap tentang diriku. SILAP!!!!

No comments:

Post a Comment