Saturday, May 21, 2011

Hey Nua hang masak ker???

lepas layan supernatural tadi,
aku terasa amat lah lapaq..yolah tengahari makang mee sedap jer kot.ape lah sangat magggi..dah la ringan, tak berkhasiat lak tu..hahahahah
tp tu jer aku mampu makan sekarng..malas punyer cite,maggi jola..

aku dok pikir jugak malam ni nk mamam ape.
aku sorang jer kot kat rumah, hagak sikit nak makan lua sorang2..

lamaaa pikir..dapat 1 idea.

JOM MASAK NUA!!!

ape ada kt rumah ni yang bole makan..
usha peti ais, ade nampak tin SARDIN!!!
dah pakai setengah.apa lagi aku try la masak sardin

beras ada kt dapur, bawang semua ada..

aku mula kan langkah dengan masak nasik.
korang igt aku masak nasik pakai rice cooker ker hape.
aku masak pakai dapur gas kotaw..hahahaha

sementara nasik tgh masak, aku potong bawang putih 4-5 ketul.
then aku masuk kuali..ptong cili api sket..
then aku masuk sardin tu..
sebenarnya aku tak pernah masak2 ni, tp nak buat mcm mana, slagi tak torai, mcm mana nak reti kn kn...

letak garam sket, gule sket
pastu
letak garam sket, gule sket
pastu
letak garam sket, gule sket
pastu
aku naik geram and sakit otak lak..
ape rasa sardin aku ni..HAHAHAHAHA
tibai jer lah..asal nampak bentuk sardin..hahahaha

pastu semua dah siap, aku goreng papodem n telur..

siap!!!!

aku rasa mcm chefwan lak kt umah ni.
ting tang ting tang... alexander!!! (JOHAN)

bawak lauk pauk(mcm byk lak an) pegi depan tv
then
makang la!!

hahahaha

1stime dalam hidup aku masak dengan sendiri.
rasa bangga la bhaiii..
selamat aku bagitaw secret resepi masak sardin aku mcm mana.
kalau aku tak bagi, komfem korang ngidam hahahhaha

then lepas makang tak taw nk buek apo..
damn!!

2 comments:

  1. hahahaha..kaw ceret beret ak weh..?

    ReplyDelete
  2. mana ada..stakat ni blum lagi. hahahaha jgn cube meng anjing2 kn aku weh...hahaha

    ReplyDelete