Saturday, October 24, 2009

Hari Bermakne Buat Nua

waaa..smlm 23 oktober..ari jumaat..
hari yg aku akan igt smpai bile2...
hari paling sedih bg aku wt mase sekarang nie..
hari paling mmbuat mate aku terbuke pasal jenis2 perempuan..
hari paling aku terkilan...ape yg aku harap, xkesampaian...
hari paling aku paham psal dunie nie...
hari paling membuat aku jd lebey matang..camne nk tempuhi hidop kt dunie ni...
hari paling mengajar aku camne nk trime kenyataan...sgt sedey...
hari paling saket 1 badan aku dibuat nyer...
hari paling mengajar aku tentang CINTA..
hari paling penting dlm hidop aku, Buat pertame kali nyer aku dikecewe oleh Perempuan..
die adalah cinta pertame ku...

setelah lame aku plan bnde nie, akhir nyer tercapai jugak..
dgn bantuan kawan karib aku, Afif n Hares..serta kazen aku yg pling pham psal aku..
kt die jer la aku luah kn...semue die.. MEAN 42..

knape aku gune kn care cmni nk jmpe Fieza??
sbb kalo aku la ajak die kelua nk jmpe nk satle kn msalah nie, OF coz die xnk..
tu psal aku mntak pertolongan Afif..
Dgn Afif jer die boleh bertolak ansor...maybe ikatan dorang lagi kuat dari aku..

ok..bnde nie stat time hares call aku Pkul 10.30 pagi..
die tanye

"nk jmpe fieza x"

msti aku jwap nak punyer...
die soh g restoran maple MAULANA..
so aku siap cepat2 nk g jmpe die..
aku call min dulu..aku nk die teman aku..

soh dlm 11.15 tu aku terjah kdai mkn tu...
dtg2 aku bg salam..
n tros duduk sbelah die..
die agak shock gak la..
tp aku nk wt cmne ag..nie jer care aku nk jmpe die..
sorry fieza...

so..aku slowtalk kt die..aku luah kn ape yg aku rase kat die...
aku nk die rase ape yg aku rase...aku nie sape nk paham.. maybe mmber2 aku jer paham aku..
aku tanye die knape die wt camni kt aku..knape???
ape punce nyer die wt cmni kt aku...??
slame aku duduk tepi die tu..die xckp pon ngan aku...
ape yg aku nmpk kt muke die ialah air mate die kelua...
aku pon sedey rase nyer..tp aku kne bg taw ape yg aku rase kt die..bkn nk crik mslah sape2,
tp nk selesai kn dgn care baek ..bukan buat masalah nie tergantong...

mmg aku akui aku lemah kalo bab2 perasaan nie...
maybe die da biase dgn keadaan cmni...tp aku rase la..die da biase wt kt laki2 cmni...
aku xpham ape isi hati die...tp aku pham die.. tp isi hati die, aku xdpt paham...
kt kdai tu aku jer ckp..die senyap jer...

after 1 jam lepak, rupe2 nyer die panggil YANA tok jemput die bla...
so aku agak shock gak la..masalah blum ag selesai..jgn la lari dari msalah...
so aku xmmpu nk wt cmne..aku tgok die pegi meninggal kan aku cmtu jer..sedey aku...

lepas dorang bla..aku call die..tp yana yg angkat..so aku bg taw la die knape tinggalkn aku cmtu
jer...
patu yana ckp

"ko nk ape lg nua, die da xnk kt ko.... ko xpham bhase ker..??"

sumpah aku sedey riaksi yana cmtu...aku terkilan..knape cmtu die ckp kt aku...
knape die xnk tolong aku..aku ajak die bwk fieza jmpe balek ngan aku.. die xnk..
die kate die bz..bnyk assgment...ok..
tp cmtu ker mmber????

tolong la selesai kn msalh kitorang bkn nk tolong jd bnde ni ag terok...
aku nk penjelasan die...
soo sorang2 kt situ tlong aku deal ngan yana...
afif.....
hares....
min......

so..akhir nyer fieza ajak jmpe..syukur...

then kitorang selesai kn msalah tepi jalan...
lame la kitorang bncang...
sian min tggu sorang2..
then aku ajak fiza lepak ngan min..
so berbincang la kitorang bertige...

so..mule2 agak fun gak la..dgn gelagat min cmtu..hahahah

soo...lame2 aku ckp kt die..akhir nyer die ckp jugak..

die mmg xnk kt aku da...HATI die mmg xnk kt aku da...
hari tu la hari paling sedih dlm hidop aku...
org yg aku paling syg wt aku cmtu...
tipu la kalo aku x sedey..hati aku berkecai die ckp cmtu...
harapan aku tinggi kt die..
aku igt die da berubah la...sbb da ramai da laki die wt cmtu..
kenape aku kne jgak..
aku syg die gler2 punyer..sume nyer kt die..
die la segale2 nyer...

dgn erti kate laen, die da permain kn hati aku selame 9 bulan lebey...
sedey aku bai...

tp aku taw die xde niat pon nk permain kn hati aku..
die just x pikir pnjang tntang keputusan die...
die xnk pikir ape yg aku rase..die nk aku pikir die jer..
sedey2...

min soh aku sabar dgn keadaan cmni...
trime dgn redha..

aku try yer TUHAN..tp ko kne la bntu aku jd kuat..kt ENGkau jer la ku mntak pertolongan..
sbb Engkau tu maha ese..engkau yg cipte aku...
engkau jer paham isi hati aku..astarrrfiruuaallah...

soo..mlm tu aku dgr cite dari afif... die la sahabat aku smpai mati..
aku malu kt die..
dgr2 cite afif..baru la aku cmne fiza nie..
aku taw fiza tu baek..care die layan aku..aku taw die xjahat..just die ekotkn sgt kate hati die..
die xnk pikir pnjang tntang keputusan die..
ok2..
aku taw die maybe da xnk wt cmni ag kt laki...
maybe die da sedar..

semue org ade peluang..byk peluang..

1 jer aku nk bg taw korang..aku still mengharap kt die..
die la cinte aku..die la wt aku happy dlu..
dlu aku pnah rase kosong..cam xde pape jer..
tp bile die wujud dlm hati aku..aku rase bermakne jer hidop nie..
xkosong da..
aku nk die sorang jer..
kalo ade rezki n jodoh maybe kite boleh bersame balek..
tp aku pon xtaw la..nie sume SECRET allah..
aku berserah jer la kt allah..
aku berdoa die berubah la..jd pmpuan yg baek..
dan yg aku mintak kt allah dari dlu lg ialah tolong jgn pisah kn kitorang..
aku xboleh kehilang die..
tp maybe aku nie xde rezki nk besame die sekrang..
dan aku berdoa kt allah supaye die kembali balek kt aku..hati aku nie still terbuke untk die sorang jer..

so..skunk nie aku hanye mmpu berdoa kt allah..
maybe ade hikmah nyer nie...
allah tgh uji aku nie..aku kne kuat la..

cmtu la kisah aku smlm..aku harap die dpt hidop ngan aman..Dgn NEW LIFE die..
kite tgok, bertape adil nyer allah tu..just see...

askum..
bye2

2 comments:

  1. jadikan stp penglmn sbgi pnduan utk truskn idop nua..jgn pth smgt..dunie ko x brakhir kt sini..sume org de pnglmn pahit mcm ko nua..pnglmn ni mnjadikn kite lebih matang dan brsedie utk mghdapi cabrn strsnye..mgkin hari ni kaw kecwe,tp esk2 ko appy blk..stp prkre ade hikmhnye..mybe skunk ko rse pahit,after this mungkin ko akn rse manisnye..mse 2 bru ko akn pikir nape tuhan bagi ko cbrn mcm ni..4 the moment,prove kt dye yg ko x lemah..stt wit new life nua,,kwn2 ko sntse ade kt sisi ko..ko x akn idop srg2,ko x kn sunyi slgi kwn2 ko ade..mybe it will took sometime 4 u 2 4get her..but believe me,its worth it..get back wit new nua n prove kt dye yg dye rugi kehilangn sam bunkfce!!

    ReplyDelete
  2. at last...
    emmmm.....
    just be tough..and move on with ur life...
    :)

    ReplyDelete