Thursday, December 1, 2011

Walaupun aku tiada kekasih, masih ada lagi orang hargai benda yang aku dah buat


NAMPAK APA BENDA ATAS NI???
Dengan ini aku mengumumkan esok bersamaan dengan 2 haribulan December 2011 bersamaan hari Jumaat,
TAMMAT lah sesi latihan industri untuk budak politeknik dan seangkatan dengan nya.

YEAY!!!!
lama dah aku tunggu tarikh ni. walaupun rasa sekejap sekarang ni tapi bila fikir masa masuk dulu rasa mcm lama lagi pulak nak habis. HAHAHAHAH

Syukur, hari ini 1 haribulan december. datang office seperti biasa. tiada apa kerja berat yang boleh aku buat dan diorang boleh bagi dekat aku. masing2 faham masing2. target aku buat report yang tak siap lagi walaupun bos dah bagi awal bulan 8 haritu. report yang bermuka surat 115, dengan berbahasa english serta padat dengan maklumat. pelik jugak kadang2, aku ni takda la hebat mana bahasa omputihnya, tapi still gatal2 nak gunakan bahasa tu. mungkin sebab aku dah kenal dengan 'TERM' english yang kalau di translate ke bahasa melayu tentu2 lain bunyi nya. HAHA

report tu aku tak risau sangat, tapi pasal BUKU LAPORAN HARIAN. apa bendenye nk aku tulis dalam buku tu?? cube habaq kt aku.
ni jujur aku cakap, 40% dalam praktikal aku, aku jadi MESSENGER BOY. haahha

susah camni tat, apa aku nk tulis dalam buku log tu. takkan aku nk tulis aku pegi merempit siak. hahahhaha
panjang ceritanye camni. aku kene mereke cerita paling best dalam abad ini untuk tulis dalam buku tu. hahahha
orang kata, CERITA KENCANG PADAHAL...hahahah

tadi siang bos ajak keluar pegi jalan duta, LHDN. pegi2 aku kene tunggu dalam kereta. bila semua dah selesai, bos sampai. dalam kereta dia tanya aku

"ANWAR, KAMU ADA PASSPORT TAK???""

aku jawap lah,

"MANA ADA, SAYA NAK PEGI MANE JERRRRR.."

dia gelak2 pulak kan. aku pun petak. dan2 jer dia tanya..

pastu dia cakap

" KAMU NAK PEGI BANGKOK TAK????"

maaakkk aaaiiihhhh. apa jenis soalan dia tanye ni. tak masuk akal la shial. tibe2 jer tanya..hahhahahah
aku buat la buka bangang aku walaupun aku sememangnya dah bangang. hhahahahha

then dia cakap

"KAMU BUAT PASSPORT, NANTI COMPANY SUPPORT SEMUA BELANJA PEGI SANA. KAMU BAWAK DUIT POKET JER. BUDGET RM500 JERR. INI COMPANY TRIP...."

MAAKKK AAIIIHH.. aku jadi bengong kejap tadi.

GILA BESSTT!!!!!! aku naik kapal terbang pon tak penah, apetah lagi pegi negara orang. HAHAHAHAHAH

kiranya aku ni untung lah. itu kira bonus aku la. sebab dah akhir tahun kan. padahal aku praktikal student jer. bukan parmenent staff. hahaha untung aku weh.

ini kalau amy n iema tahu. mesti dia nangis guling2 pastu terjun dari rooftop uitm. hahahahah
balik office terus aku call mak, pastu mak kata

"PEGI LAHHH..KAU ADA DUIT KAN...."

HAHAHHAHA

so moral of the story, aku kene siap kan report dan buku log malam ni, ataw esok sebab ESOK AKU LAST DATANG KERJA!!!!!!!!! AHHAHAHAH

untung aku weh. macam2 dah fikir ni. ini bos banyak bagus lah. pandai jaga pekerja. baru orang suka kerja camni. dihargai walaupun rasa kekurangan.

No comments:

Post a Comment