Saturday, November 7, 2009

OK member

everything gonna be okay nua..

god know what actually The God doing..
just follow what god want to do...
there will be GREAT "hikmah" beside the "ujian" that comes to us..

setiap orang akan kene ujian2 nie sume..
xkesah la yg baek or yg jahat..asal kn die hambe allah...
sume org akan kene balasan ape yg dorang buat..allah tu adil lg bijak..
kite buat jahat memang best..slagi xde msalah, kite akan teros buat..
manusia xpernah puas ape yg dorang buat..
mmg balasan tu xdtg lepas kite buat sesuatu kejahatan..maybe esok..maybe taun depan..
maybe kt akhirat baru kite dpt balasan tu..

cube fikir ape yg sebenarnye kite dah buat.. cube sedarkan..
jgn la nk ekot perasaan sngat..
fikir la...
ekot kn hati aku nie, aku nk jer masok syurga sekarang..tp boleh ker masok kalo xde effort,just ekot kn hati jer..nk allah paham ape hati ko nk jer..ekot2 kn..semue orang ade hati nk msok syurga dgn senang jer...hahaha

Allah Maha Adil??
Ko wt jahat kt allah, allah msti bg balasan kt ko..tp just tggu mase jer la..
wajib kene balasan tu..sbb allah kn adil.. xkesah la ko sape..kaye ker..chantek ker.. baek ker.. jahat ker.. BUKAN buat jahat kat allah jer ko dpt balasan.. tp kt SEMUE bnde..
Manusia, binatang, tumbuhan...sume bnde la sng cite..

tp allah maha pengampun.. die bagi ko peluang ag..die x bg balasan time lpas ko wt jahat tu..
PELUANG..Peluang..
allah berharap ko boleh tebus balek kesalahan tu.. sbb allah kn maha pengampun...tol x??

contoh la..ko buat mak ko polak kt kau.. patu ko wt bodo jer..ko x rase pape pon..hati ko cm xrase besalah pon.. ko pikir ko jer btol..
tp allah still bg peluang supaye ko pegi mintak maaf kt mak kau.. tu pasal die x bagi balasan lagi..
die bagi peluang supaye kau boleh hapus kn dosa td tu.. adil x??hahah

tp...kalo kau teros buat cmtu ag..rase seronok jer.. time tu, kau bersedie la dgn balasan die..
tggu jer la..itu pon kalo ko xsedar2 ag pe kau buat...
bile da dpat balasan tu..
baru ko taw tggi langit nie...tinggi ker rondah..
allah da bg peluang soh berubah n pi mintak maaf kt mak ko, ko xnk.. ko pikir ko jer btol...
ekot kn sgt hati tu..
kan da kene...arkk...arkkk..

tu cume contoh yg aku dpt pikir...hahahahah

aku pon byk wt jahat..tp aku try brubah la..
siket2..

aku bkn nk bajet baek..tp bile aku pikir ape yg aku wt slame nie..
kesedaran tu mule dtg..hahaha

pandai ko ckp nua!!!!!!!!

hahahahah

1 comment:

  1. motherfather fucker sucker markerender...

    bahahahahahahaya....otak kaw ni..
    haha..everything gonna be alright!

    ReplyDelete