Friday, August 12, 2011

Kuih Bulan Puasa

Puasa ke-12 sudah pun selesai. Hari ni mak aku masak kari ikan dengan cekodok. perrghhh aku ni dah la pantang jumpe cekodok. harini mak buat sekali dengan sambal dia. perrhh.. feveret nok. setle licin aku makan.

harini aku nak sharekan sikit TEKA-TEKI kuih yang aku jumpe dekat blog2. agak lawak la bagi aku.

Kuih yang paling samseng? Lompat Tikam

Kuih paling seksi? Puteri Mandi

Kuih paling kotor? Taik Itik

Kuih paling cute? Cek Mek Molek

Kuih untuk awet muda? Seri Muka

Kuih paling alim? Kuih Ketayap

Kuih tak mengghairahkan? Batang Buruk

Kuih suka pukul? Kuih Lompang

Kuih binatang dalam zoo? Badak Berendam

Kuih polis trafik? Kuih Sampreeeeettttt

Kuih mengghairahkan? Kuih Bangkit

Kuih orang tak mandi? Kuih Bau-lu

Kuih paling tenteram? Kuih Makmur

Kuih paling lembab atau slow? Kuih Siput

Kuih paling laju? Kuih Sepang (F1)

Kuih apa yang boleh meletup? Kuih Bommm (ditujukan kepada isteri perdana menteri )

2 comments: