Sunday, May 6, 2012

dah la paling mahal pastu salah beli

seperti yang dijanjikan, aku telah mungkir janji nak updated blog ni pasal bersih untuk masa terdekat. aku dah pun mungkir janji. bukan takda masa, tapi keadaan tak mengizinkan. now, aku dekat kajang, cuti seminggu sebelum aku sekali lagi terlibat dengan shortsem gara2 drop subject UBS Accounting. elok2 boleh cuti 2 bulan, tak dapat cuti. fark. then onething yang buat aku risau, result exam. serius aku risau. takut failed. tapi aku rasa tak kot, sebab aku rasa aku lepas. target aku semua lulus. tak kisah la C ke hape. janji lulus. itu jer aku harap kan.

antara sebab aku tak updated pasal bersih 3 sebab PC dekat rumah kajang ni mcm haram jadah plus+++ internet serupa haram jadah. so susah nak uploaded gambar.

5.5.2012
semalam aku follow mmber aku, andy pegi sentul. bagi makan kucing dia dekat apartmennt dia. hahaha mcm bangang. lepas lepak rumah dia, seperti yg dijanji dalam perjanjian, andy nak bawak aku pegi pesta buku dekat pwtc. hari khamis haritu aku dah pegi wey, aku sampai2 KL, terus gerak pwtc. sampai2 6.40 petang. time aku tengah usha2 buku tibe2 ada anouncement "event kita aku berakhir pada pukul 7 malam..esok boleh datang lagi..." defuk! hahahha
so semalam aku balas dendam balik, dengan crowd yg ramai aku rempuh semua benda tu asalkan aku dapat buku yang aku nak. Antara buku yang aku dapat:-

1. Tertangkapnya Sa-Ekor Toyo (surat dari teoh beng hock) by Hishamuddin Rais Rm 15
2. Tapai. by Hishamuddin Rais Rm 45
3. Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia by Lucius Maximus Rm 25
4. Koleksi Lawak Lambok by Lambok Rm 15

perrgghh kalau total kan tu ada nak ke rm 100!! perhh aku taktaw la. aku ada la duit sikit sebab aku dapat BR1M (aku memanipulasi system permohonan BR1M HAHHAHAHAHAH). tapi aku rasa mcm nak habis dah jer, sial btol. kene savin sikit ni.

aku akan cuba habiskan baca buku2 ni. tapi dalam banyak2 buku, aku rasa paling mengesal beli buku Tapai by Hishamuddin Rais. nak taw buku tu pasal apa??? salesgirl tu ada bagi taw aku, yang buku Tapai ni bukan pasal politik tapi pasal jalan2 carik makan. aku entah bengap mcm mana terus beli. tak tengok dulu isi kandungan. shial!!! dah la rm 45!!! babi!!! bahasa inggeris 1, pastu entaaaaahhhhh. sebab HR yang tulis aku terus beli tak tengok isi kandungan nye. pengajaran beb! lain kain fikir betul2. bak kata orang, jangan menilai buku dari kulit dan pengarang nya. HAHHAHAH

1 comment:

  1. Mcmana seorg muslim boleh bangga mkn apa saja ikut nafsu..megah dgn 'ditanggung sendiri' bukan 'ditanggung halal'..mereka yg mengujakn isham curilah masa baca tapai..astaghfirullah

    ReplyDelete