Sunday, May 30, 2010

Dey Tambi

Sungguh begitu aku pun terjaga dari tidur yang nyenyak selepas mengharungi suatu malam yang sukar bagi diriku ini.

Masih segar dalam ingatanku wajah JAGUNG yang sudi singgah di rumahku pada pukul 2.30 pagi.
Cerita-cerita masing-masing memang tidak lekang di perceritakan. Beliau pulang pada pukul 4.30 pagi. Sejuta terima kasih pada insan yang bernama AMEEN.

Tidurku tergendala akibat sahutan namaku dilaung-laung

"askum..nua...nua..."

seperti yang ku sangka suara sahabatku aku dengar..AFIF..

pagi itu terus-menerus kami bualkan apa yang patut. Dengan tubuh ku yang belum lagi di limpahi air mandi, terus ku tatap wajah si dia.

lepas mandi terus aku mempelawa rakan-rakan untuk berkumpul.
Rumah NUA menjadi markas perjumpaan. PS3 dan Tv LCD menghangat kan lagi suasa di rumah beliau..
pelbagai tomahan telah kami perbincangkan.

menyedari JAM berhambiran pintu JAMBAN sudah menunjukkan pukul 7.30 malam.pulanglah kami ke teratak masing-masing.

Ahli keluarga ku mempelawa aku untuk bersama-sama pergi ke JUSCO BALAKONG untuk melepaskan nafsu minggu2 yang sukar begini.
Sesampai di sana, selautan kenderaan-kenderaan dapat di lihat. JUALAN HAPPY OUR..

Singgah disebuah kedai menjual pakaian, melihat barang-barang yang dijual rupa-rupanya ada JUALAN ataw SALE berlangsung.

Bapakku menyuruhku untuk membeli sehelai seluar JEANS yang ditawarkan. Tiada apa yang mampu aku perkatakan melainkan.

"ok...jap2.."

LIHAT
BELEK

CUBA
LIHAT


LOIS aku ambil. harganya hanyalah RM 47.50 + 0.20 sen(pelastik beg)

syukur ke hadrat ilahi kerana mengurniakan rezeki sebegi rupa..
BUNDLE ku terpaksa ku lupakan seketika..(gelak berkali-kali)

Masa makan malam sangat di nanti-nantikan.
pergi ke Bandar Tun Razak untk menjamah.

Bndar tun razak?????
apa ada disana??
ohhh!! AISHAH RAUF la!!!

aishah rauf..ku kenali beliau ketika berada di tingkatan 4 setengah melalui rangkaian sosial yang terkenal dahulu MYSPACE..

aishah rauf, wanita yang pertama aku kenali melalui medium sebgini. walaupun sudah lama kenal. kami tidak pernah sesekali berhadapan.

malam ini, akhirnya dapat juga ku bertemu dengan beliau. 7e menjadi tempat perjumpaan kami berdua.
lihat dari jauh, terkial-kial seorang perempuan bercardigan merah mencari sesuatu.(gelak)

aku semakin hampir pada objek itu..lalu..

"waaaa!!"
AISHAH RAUF berada di depan mata merah ku. Ku salam tangan nya disitu..

Ini dia orang nya..kurus and pendek dari ku..(gelak)
pipi nya tembam gitu.
borak dan terus berborak sambil memuji-muji muka ku yang hensem katanya.(gelak)

akhirnya,beliau mempelawaku untuk bertemu dengan keluarga nya..
ohhh..sungguh segan di buatku..

Aishah membonceng ku di belakang nya menaiki "BABY" nya iaitu SKUTER CLICK!!
tampaknya dia suka bermain brek hadapan untuk memaksa ku untuk rapat dengan nya( gelak kaw2 punyer)

tapi aku tidak di turunkan di hadapan rumahnya, tetapi aku di beri nasihat untuk turun awal untuk berjalan kaki bagi mengelakkan parent2 nya melihat gelagat kami.(gelak)

masuk ke rumahnya lalu memberi salam bernadakn sayu-sayu bayu laut..
menegor emaknya yang sedang sibuk dengan article2 PENAPIS AIR COWAY..(gelak)
ku salam bapaknya sgt sudah hampir melelapkan mata di hadapan tv.

aku diberi penjelasan mengenai penapis air COWAY di meja makan.(gelak)

masa tak mengizinkan diri ini utk bertahan lama di rumah beliau..
Bapakku sudah berada di sekitar taman itu untuk mengangkut aku pulang ke rumah.

Rasa sgt beruntung kerana mempunyai kawan seperti AISHAH RAUF kerena dia sedikit demi sedikit CARING pasal aku.
dengan penampilan ku yang tidak digemari orang kebanyakkan, AISHAH RAUF mungkin dapat menerima diri aku sebigini..(mataku berair)

Hari ini sangat bermakna bagi diriku yang hina ini..

-NUA-

P/S: tengkiu ecah sbb bagi aku makan cokelat td.. hahahah

1 comment:

  1. hahahaha.. mukadimahhh cter ko nie panjangg gakk.
    hahahaha.. -didi

    ReplyDelete