Tuesday, May 3, 2011

Asthmara


Asthmara

empty heart, rolling roller coaster ride,
this is how i wreck myself inside,
i am tired of being myself, i am tired of being someone else,
and i am tired of being here,
shake the bottle, twist the cap, smash it hard, to the ground, hit the mud, cut your ears, see how it turns in a different way, none alike you thought it should be

first, i said i’ve got nothing to live for, she replied, "no."
then, i asked her what that i’ve got to live for, she said, "no, you’re wrong."
i am running backward hoping for somebody to catch me before i fall down,
before i drown

and we swim to the shore, days come and go,
i’ll love you, you will love me, thats all that we need,
fuck off everything, we believe in jealousy, i can live but i wish i could die,
not yet

i am coming home tonight, we will let go everything, just to see how it turns better tomorrow, see i wonder how it could be anything stupid or harder than this

Short Semester

Pagi sat g aku nk pegi poli nk daftar SHORT SEMESTER sebab aku ada carry subjerk sem 2 ritu.
shit ar..

malass btol. kalau la tak fail, aku dah lama cuti 2 BULAN.. damn!

berat hati ni..hahahahah

tu lah, suro belaja elok2 taknk..kn dah kena....takpe aku tak kesah..hahaha

Hari Buruh

today, aku balik ipoh naik lori dengan Aiman.

tersangat style !!!

sumpah doe, style habes..

lalu jalan lama, sembang2 punya bagai.

then sampai pekan rawang singgah BUNDLE!!!
wtf, walaupun bundle tu kecik jer, tp barang dia AWESOME gile!!

semua terbaek! dah la bangla jer jage..hahahah
tp tu la, slek la. tak bole nego. harga fixed..cibet punya bangla.

then jalan2 lagi..jumpe bundle kaw2 besaq punya..

WAN BUNDLE..

ni sumpah awesome and superb doe..sumpah tak tipu..
semua rm5..ish2.. aku xnk dedahkn berapa perbelanjaan sebenar aku..hahahahaha

then sampai ipoh pukul 12..

nak tido, tp tak bole..cibet la

P/S: why dia tak approve lagi haa..

Monday, May 2, 2011

ermmm

rinduuuuuu.....HEEEE

macam mana ini
tak tahu mahu buat apa

Politik,Negara dan Kita ada kaitan atau tidak


tengok nama aku pun korang semua dah boleh agak ape jenis manusia aku ni.
kecik2 aku memang dah terdedah dengan benda2 alah ni. walaupun agak tak faham time dolu2.
tapi still aku berfikir pasal bende alah ni.

POLITIK


kebanyakan orang kat Malaysia ni, bila cakap pasal politik semua akan beri respon seperti ni,

" aku tak amek taw la pasal politik ni.. "

" alahh!! semua sama jer..pandai putaq alam.. "

" masing2 ada agenda masing2 "

" kau sembang pasal politik, kau tu dapat apa? baik blaja elok2, dpat kerja elok..stakat sembang politik bukan boleh ubah malaysia pon "

" xtaw !! "

" tak amek port lah "


tu lah yang selalu aku dengar bila bercakap pasal politik. bukan bajet bagus, tp sekurang-kurang nya. ambil lah taw sikit demi sedikit..
kalau pasal negara pon tak taw, ape function perlembagaan negara,ekonomi negara dan lain2..
bagi sesetengah mmber2 aku, isu2 semasa pon tak taw.. bila bercakap pasal tu, tak taw..

macam mana ini...??

adakah korang hidup untuk hidup sahaja?
hidup untuk makan? kerja? belajar? tidur?

bagi aku, permasalahan cmni lah buat kita ni selalu kena tipu.. kata orang bijak pandai

"orang yang tidak ambil tahu pasal politik, akan dimanipulasi dengan politik itu sendiri "

aku ni bukan la tahu sangat pasal pengetahuan pasal politik ni, just..

AMBIL LA TAHU JUGAK

bagi remaja2 sekarang ni, mungkin korang tak rasa implikasi politik dan kerajaan ni. sebab korang hidup senang. mak bapak ada belakang. nk duit, paw jer. itu ada, ini ada.
lahir2 kat dunia, dah ada astro HD, ada lcd, ada moto keta mcm2..internet bagai.

korang dah rasa senang. cuba korang dah kerja nanti nak kawen bagai.. tahu la mcm mana azab nyer..
nak hidup sendiri atas kaki sendiri.

mari aku terangkan sikit demi sedikit pasal kronologi bebanan AKU dan FAMILY nak sara hidup AKU kt politeknik

Masa STUDY
-Duit, Pinjaman, MARA, PTPTN.
untuk diploma mcm aku, belaja kt politeknik. selamat ok bayaran yuran nya. Rm 650.
Ptptn loan,aku dapat Rm1200 jer untuk 1 sem(6bulan). mungkin aku dapat sikit sebab gaji bapak aku. itu kite ketepikan dlu.

ok mari kira.. Rumah sewa, 1 sem rm 600. then makan, sarapan rm3,lunch rm5,dinner rm5. ni aku kira kasar lah. aku pegi kelas naik moto, habes aku pakai moto pakai air ke hape? minyak petrol lagi, kira2 1 minggu dalam rm10.

ni kasar jer taw. kalau nk btol2 tak dapat la. mcam2 kot.

cuba kira untuk bulan pertama dlu.

RM 650 - Yuran untuk 1 sem

RM 600 - Sewa rumah untuk 1 sem(6bulan)
RM 490 - makan untuk 1 bulan
RM 10 - Petrol (1 minggu)

total semua = RM 1750 !!

PTPTN aku dapat RM 1200 untuk 1 sem bersamaan 6 bulan.

untuk bulan pertama, MAK BAPAK aku kene sara aku RM 1750 sebab loan PTPTN nk approve makan masa jugak. 2-3 bulan baru duit masuk. tak gitu.

aku akan sambung perbincangan tentang kepincangan soal Politik dengan Diri kita ini ada kaitan atau tidak.

Sunday, May 1, 2011

May may may

harini bgun2 pukkui 12 dah..
liwat kot.
harini mmg bercadang nk ikut family pegi 'makan' kenduri kt bandar tun razak.
siap hensem2, then pegi sana naik kereta baru bapak..peeewwwiittt. exora kot..hahahaha

sampai2 umah kenduri tu melantak kaw2..kasi kenyang sampai mati.
then balik. tepikir dlm pale hotak aku ni.

"rumah ecah rauf kt bandar tun razak kn.."

apa lagi suruh bapak benti tepi jalan pegi serang dak cirit tu..
ya rabbi dengan baru mandi. rambut basah2 buat aku stim..hahahah

tetamu mmg suke air kosong ecahh!!

lepak dlm 2-3 jam then balik..naik train..

sampai2 kajang dah taktaw nk suro sape amek kot..cibai.
contact dak2 ni, semua haram xde..

then cadang nk naik bas kt kajang, jalan2 panas tu..ttbe afiq call..
apa lagi suro dia kutip aku kt kajang sana..

penat bhaaii..suke2 jer aku nk suro org amek..hahahaha

mlm ni pukui 9 manu lawan arsengal..baru cadang nk pegi 15, ttbe baru guruh bunyi ni ha..hujan kot. maybe tgok kt umah jer kot. stadium astro

May the Blessed

Now its May. May i do it God?
can you make it proper and guided to me?